Linkek – a SEO Szent Grálja

A linkek nagyon fontos részei az online marketing világának. Mindenki szeretne minél többet, minél jobbat belőlük, de nagyon kevesen tesznek valójában ezért valamit. Pedig a jó linkek erősítik az oldaladat a Google szemében, és nagy mértékben javíthatják a rangsorolásodat.

De értékes linkeket szerezni nem egyszerű feladat.

Hiába regisztrálsz egy linkkatalógusba, és dőlsz hátra elégedetten, másnap reggel nem fogod a kereső első oldalán találni magad, ez sajnos nem így működik. Minőségi oldalakat kellene elérned ahhoz, hogy minőségi linkeket kapjál tőlük, de ez jó eséllyel nem fog menni, ha nincsenek jó kapcsolataid egy ilyen oldalnál. Miért is adná bárki egy idegennek a saját, nehezen megszerzett reputációját csak úgy oda?

Hogyan szerezhetsz akkor minőségi linkeket gyorsan?

Szerencsére van pár hasznos eszköz a fegyvertárunkban, amivel el tudjuk lesni, a konkurenseink honnan szereznek linkeket. Biztos lehetsz benne, hogy vannak olyanok, amikre Te is vágysz titokban.

Csak azt kell megtudnod, hogyan tudod ezeket kifürkészni anélkül, hogy magadnak kellene kitaposni ugyanazt az utat odáig. És ez lehetséges, a cikkből megtudod, hogyan szerezheted meg ezeket a linkeket, és ezzel a versenytársaid munkáját is élvezheted (és ez teljesen legális lesz, ne aggódj).

Milyen linkekre kell koncentrálnod elsősorban?

A link a marketinges legjobb barátja, de ez még nem jelenti automatikusan, hogy minden linkre szükséged van mindenáron. Ezért is ajánlja fel a Google, hogy utasítsd vissza, majd ha tudod, távolítsd el az alacsony minőségű linkjeidet:

viszautasított link

Nem minden link egyenértékű, vannak olyanok amik inkább rontják a megítélésedet a keresők szempontjából. Vannak, akik linkeket áruló oldalakat keresnek, vannak, akik új weboldalakat hoznak létre, hogy onnan linkeljenek saját magukra.

De a tény az, hogy semmi sem ér fel egy organikus linkkel, ami értékes oldalról jön, mert értékesnek tekintette a tartalmadat. A linkfarmok valójában már nem működnek. Mivel a Google sem most jött le a falvédőről, pontosan felismeri ezeket az oldalakat, és értéktelennek tekinti őket, és a linkjeiket is.

Rendben, de akkor hogyan kezdjük?

Először néhány tény: 2016-ban a Google egyik szakembere, Andrey Lipattsev elmondta, hogy a két legfontosabb faktor a rangsorolásnál a linkek és a tartalom minősége. Nem árultak el részleteket, de mindent összevetve a Google nyíltan elmondta nekünk, hogy a linkek hatalmas tényezőt jelentenek a tartalmak rangsorolásában, hiszen az első vagy második legfontosabb szempont.

Röviden összefoglalva: nagy szükséged lesz linkekre, ha jól rangsorolt oldalt szeretnél. De lehet bármilyen jó tartalmad a saját piacodon, ha nem kapsz linkeket senkitől, a Google nem fog foglalkozni veled, viszont linkeket szerezni egyáltalán nem egyszerű feladat.

A backlinko.com elemezte a Google 1.000.000 találati oldalát, és arra jutottak, hogy a top néhány oldal viszi el a linkek legnagyobb részét:

backlinko.com SERP elemzés

forrás: backlinko.com

A legjobb helyezést elérő oldal kapja a linkek legnagyobb részét, de ezért nagyon keményen meg kell dolgozni, a linkek nem jönnek maguktól. Azt is kiderítették, hogy a legjobb helyezéseket azok kapják, akik a legtöbb domainről kapnak linkeket:

backlinko.com SERP elemzés

forrás: backlinko.com

De a feladat, hogy szerezz minél több linket minél több domainről, épp olyan nehéz, mint amilyennek hangzik.  Főképp, hogy a domainek száma sem az egyetlen szempont, de magas értékű domaineknek is kell lenniük… A domainek értékét a Google annak alapján ahtározza meg, mennyire tartja értékesnek azokat. A képlet egyszerű matek, minél több, minél nagyobb értékű domainről kapsz linkeket, annál nagyobb lesz a linkek értéke.

Röviden összefoglalva: három legfontosabb dolgod lesz, ha valódi, értékes linkeket akarsz építeni.

  1. növelni a linkek számát
  2. növelni a linkelő weboldalak számát
  3. minél magasabb domain értékű (DA – domain authority) oldalakról szerezni linkeket

Most, hogy ezt már tudod, itt az ideje megszerezni a versenytársaid linkjeit.

Derítsd fel a konkurenseid link profilját

A cél az előzőek alapján felderíteni a versenytársadra mutató magas minőségű linkek forrásait.

Ezt legegyszerűbben egy közönséges Excel táblázattal, esetleg Google Táblázatokban nyitott táblázattal teheted meg. Ennek a következőket kell tartalmaznia:

  • a weboldal neve, ahonnan linket kapnak
  • DA értéke
  • PA értéke (hasonló a domain értékhez, de ez az aloldalak értékét mutatja meg)
  • a téma, amit linkelnek
  • a legfontosabb, a te témád, ami megfelel ennek az oldaladon

Kezdjük akkor a munkát. A Moz.com eszközével, az Open site explorer-rel könnyedén felderítheted, egy adott weboldal témájára (itt url-t kell megadni) milyen linkek érkeznek:

open site explorer

forrás: moz.com

Itt fontos megjegyezni, mennyit számít a linkek értéke. A fenti képen látható domain ezzel a 4 hivatkozó domainnel és 137 linkkel is komoly eredményeket ér el organikus keresésekben a saját iparágában:

top kulcsszavak

De vissza az Open Site Explorer-hez. A baloldali menüben a “Compare links” menüpontra kattintva

moz.com OSE

Megtaláljuk a linkek teljes számát, melyek kívülről mutatnak az oldalra:

moz.com OSE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A cikk forrása Neil Patel blogjából: Here’s How to Spy on Your Competitor’s Backlinks to Steal Their Hard Work

Shares